Beachparty

Idag har det varit hur varmt som helst! Började dagen med bagels och en massa honungsmelon. Sedan hade jag lektion klockan åtta på morgonen. Läraren kommer in, sätter på någon jättekonstigt musik på högsta volym, dansar lite, drar upp rullgardinerna och skriker HELLO CARRIBEAN! Sån är han. Och sen hade vi grammatiklektion, jag är sämst på grammatik.

 

Vi fick sluta en och en halv timme tidigare på grund av det fina vädret och när dem andra var klara med sina lektion gick vi ner till stranden. Då tog batterierna på min kamera slut förstås. Det var hur varmt som helst i vattnet! Ni vet, man står och fryser innan man ens känt på vattnet för att man veeet att det ska vara iskallt, och så är det hur ljummet som helst. Och ingen haj såg jag, men det fanns helikoptrar som cirkulerade och kollade lite, men lite för sällan måste jag säga ändå.

 

Efter några timmar orkade vi inte mer, så vi tog en långpromenad. En sjukt lång promenad, längs hela boardwalken (en lång gång längs hela stranden). När den tog slut vände vi, och nu är jag trött i benen. Haha. Att gå så långt i värmen är sjukt jobbigt. Men då har vi tränat lite! Jag såg en ödla också! En jätteäcklig liten en.

 

Nu är vi tillbaka på rummet. Har duschat och lite sådant, ska ner och äta middag om 45 minuter. Efter det hade vi planerat ännu en shoppingtur, men det verkar bli beach party! Gissa vad vi väljer. Haha. Miami Beach party! Jag älskar det här stället.




Vi har precis varit och tagit några drinkar på Ocean Drive. Jag behöver knappast falskleg, man kommer in ändå! Haha. Stranden nästa.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hmmm, gissar att ni valde Beach Party....
Hur ser schemat för lektionerna ut, är det olika tider varje dag eller?
Hittat nå´n outlet village än?

2007-02-08 @ 08:45:33
Postat av: angelique

Usch det känns inge vidare kul att titta ut genom fönstret på Rica här och sedan kolla dina bilder och läsa att det verkar som att det blir beachparty :/ Jag tror din vardag där är betydligt roligare än min :D Lev loppan nu!! :)

Postat av: mooooooooster

efter den här resan kommer du väl att börja plugga på heltid i usa !?
kul med beach party men jag tycker ändå att du ska fixa falsklegg!Hur går det med tröjan???VA VA VA vavavavavavav!!!????du borde väl snart börja skriva på usaiska annars är väl hela resan förgäves!!
kramiz moster

2007-02-08 @ 09:16:10
Postat av: Emelie

Pappa
Schemat är lite olika. Idag går jag eftermiddag och imorgon förmiddag, osv. Så det är rätt okej, man har ganska mycket fritid.
Jaa vi har hittat världens största köpcentrum, Sawgrass Mall, vi ska nog hyra en bil och åka dit nästa vecka tänkte vi :)

Ange
Hahaha.. Ja beachparty blev det:) Men snart åker ju du också iväg!

Mooooooster
Hahaha. Nejdå:P
Jag har inte sett såna tröjor än? Har varit inne i massor av affärer men inte sett något. Får väl säga till om jag hittar någon, sk ahålla utkik :)

2007-02-08 @ 13:27:20
Postat av: Pappa igen

Sawgrass Mill verkar ju passa dig...
Men hyra bil? Har du frågat morsan om det ha ha ha.
Annars så finns det en shuttle service dit:
"The Sawgrass Express tel 305-651-7196 operates two buses Sunday-Friday, leaving downtown Miami and Miami Beach area around 8:30 and 11 a.m., returning about 6 p.m. Round trip $20; reservations required.
Kan ju vara ett alternativ?

2007-02-08 @ 14:07:59
URL: http://www.sawgrassmillsmall.com/
Postat av: Angelique

ååh gu va roligt :D hoppas det var som det ser ut på film :P hehe. jooo jag vet, men det känns inte som samma sak bara att det är längre tid :D vill till solen :D

2007-02-08 @ 16:52:59
URL: http://aangelique.blogg.se
Postat av: Sofia

Hejsan syrran!
Va kul du värkar ha! men bada INTE allt för mycket, tänk på att hajarna finns:S.....
ha det jättebra och shoppa mycket!
kram från lillasyster!

2007-02-08 @ 19:40:19
URL: http://www.sawgrassmillsmall.com/
Postat av: Emelie

Pappaa
Jag vet. Haha. Skolan har sana dar turer dit. Men det kostar typ lika mycket for oss att hyra bil, jag far dock inte kora for man maste vara 21. Men dem andra jag aker med far det. Sa det sa! Haha. Nejmen vi far se, ska kolla upp det idag. Vi maste nastan ha en bil for att lagga in alla shoppingpasar du vet. Haha.

Ange
Neeej men du kommer att ha sa himla roligt anda!

Lillasyster
Nej jag badar inte alltfor mycket! Haha. Jag plaskar bara vid strandkanten, jag lovar. Sedan pressar jag mest sa att jag blir brun. Och aaaaj vad jag har brant mig idag.

2007-02-08 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback