Disney

Efter att ha halvsovit i den extremt obekväma bussen i hundra år (eller okej, fyra timmar) kom vi fram till Disney World. Vi fick välja mellan dem olika parkerna och vi valde förstås Magic Kingdom, med alla disneykaraktärer och det alltså. Åh vad roligt det var. Vi såg Cinderellas Castle, åkte alla rollercoasters (typ splash mountain, pirates of the carribean, space mountain och massa andra). Vi var självklart smarta nog att börja med Splash mountain så att våra kläder var helt genomblöta redan efter en timme. Haha. Men det var sååå roligt. Efter att ha stått och köat i en halvtimme till Haunted Village fattade jag att vi var på väg in i ett spökhus också. Gud vilken panik jag fick. Men det gick bra iallafall. Haha. Jag fick sitta i mitten och gömma mig.

 

Vi träffade dock inte Musse Pigg! Är så himla besviken, var var han liksom? Haha. Men det gör inget. Vi gick och gick och gick och gick. Efter åtta timmar i parken avslutades det hela med fyrverkerier utanför Cinderellas Castle, men det missade vi lite halvt eftersom vi var på väg därifrån då.

 

Kom fram till hotellet rätt sent och det var hur fint som helst. Betydligt fräschare än skolans rum! Vi skvallrade halva natten och sedan gick vi upp jättetidigt för att äta frukost. Vår guide var som vanligt sen, han är helt sjuk, är han inte sen så pratar han i en halvtimme innan han ens startar bilen, så himla jobbigt. Tillslut kom vi iallafall fram till Universal Studios. Vi kollade på Shreks värld först, det var så himla roligt. Satt som i biosalonger med 4D-glasögon på oss, och stolarna snurrade runt och det sprutade vatten på oss och sådant. Haha.

 

Sedan åkte vi ”Mumien” bergochdalbanan. Det var det värsta jag har gjort i mitt liv tror jag. Det var helt kolsvart och ibland kom mumier fram, och ibland var det liksom fritt fall rakt ner och det var bara mörkt och eld överallt. Det gick så fort. Efteråt var jag i chocktillstånd någon halvtimme innan vi satte oss i den igen. Den var bäst. ”Jaws” (Hajen) var dock stängd på söndagar! Bajs! Jag hade velat åka båten och så kom hajen och allt! Men men, vi åkte Men In Black rollercoastern och Back to the Future grejen istället. Och Terminator var så tråkigt, jag hatar Terminator, nu förstår jag varför jag inte har sett filmen.

 

Och så var vi på någon Hollywood-specialeffektsgrej också. Vi satt som i en tunnelbana under jorden och så blev det liksom en jordbävning så allt rasade och det forsade ner vatten ur uppgångarna. Helt galet.

 

Träffade iallafall Shrek! Haha. Det kan jag iallafall få skryta med, eftersom Musse Pigg inte visade sig.

 

Vi åt middag på världens största Hard Rock Café (det är på riktigt världens största) och sedan satte vi oss i bilen hem igen. Kom precis fram hit till skolan och klockan är tio.

 

Beroende på vad det blir för väder imorgon så åker vi till Sawgrass Mall och shoppar! Om det är soligt ska vi dock ligga på stranden hela dagen istället. Får se hur det blir. Fick nya scheman idag också, och jag börjar tidigt imorgon. Men det är ingen fara. Vi har något prov också tror jag.

 

Just det, dem andra som åkte med till Orlando, som inte gick in till Magic Kingdom utan gick till MGM Studios istället, hade problem med att komma in med biljetterna (det hade inte vi), och då fick vi en varsin extrabiljett som fungerar som gratis inträde på Disney World i trettio år. Så jag har den biljetten nu. Men vad ska jag med den till? Kanske ger/säljer den till ångon annan på skolan istället. Nu har jag ju varit där liksom.

 

Måste sova nu! Den här veckan är det fullt upp med allt. Måste hinna med så mycket innan jag åker hem!


Kommentarer
Postat av: moooooster

exakt vad är det du ska hinna med den här veckan??
för det är väl inte läxläsning du syftar på eller??
skämt å sido,må så gott!!jag får väl köpa en sunkig t-shirt på netto och ha på mig snyft..
kramiz

2007-02-13 @ 08:39:53
Postat av: Pappa

Verkar ju varit en fantastisk helg!
Det är verkligen sjuka berg och dalbanor där, allt annat är ju i och för sig också rätt galet i parkerna...
Vädret verkade ju rätt bra också.
Skulle vilja sett dig innan du gick in spökhuset ha ha ha.
Inte gilla terminator? Men hallåååå!
Blev det en burgare på Hard Rock eller?
Musse är nog lika ledsen som inte fick träffa dig...
Antar att det äntligen blir shopping för dig idag, är dina kompisar lika shoppinggalna eller?
Förresten, har du inte läst boken du köpte på Arlanda? En shopaholics liv eller vad den hette ha ha ha.
Ta gärna lite bilder från "mallen" så vi får se hur den såg ut.
Ha det bra så hörs vi sen!

2007-02-13 @ 09:21:51
Postat av: Sofia

Du värkar ju ha kul! skulle oxå vilja vara me på disney world;) Men jag är glad endå:P Jag har faktiskt fått min nya mobil nu!:D
ha det så bra nu syrran så ses vi när du kommer hem (om du gör det);) Kram

2007-02-13 @ 17:38:12
Postat av: Mamma

Åh va roligt du verkar ha det jaa vill också vara där! När du kommer hem åker jag så du får jobba lite:)Pappa säger att jag inte får skriva att jag längtar efter dig men jag gör det!
Vi ses snart, Puss o kram

2007-02-13 @ 17:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback